KLM-systemen plat: Online boekingen onmogelijk tijdens nachtelijke storing

Schiphol, dinsdag, 12 augustus 2025.
KLM kampte dinsdagochtend met een ernstige computerstoring die klanten verhinderde online vluchten te boeken. De storing trof reizigers die via de website of app reserveringen wilden maken. Een woordvoerster meldde dat de technische problemen inmiddels zijn opgelost, maar het onderzoek naar de exacte oorzaak loopt nog. Tientallen reizigers meldden problemen via de storingssite Allestoringen.
KLM-systemen getroffen door ernstige storing
Luchtvaartmaatschappij KLM ondervond dinsdagochtend een ingrijpende storing in haar online boekingssysteem, waardoor klanten geen vluchten konden reserveren via de website of mobiele app [1]. Op de storingssite Allestoringen kwamen tientallen meldingen binnen van problemen met boeken en inchecken [2]. De KLM-woordvoerster bevestigde dat de technische problemen inmiddels zijn verholpen, hoewel het onderzoek naar de onderliggende oorzaak nog loopt [1].
Impact op reizigers
De storing trof potentiële passagiers die een vlucht wilden boeken, wat kon leiden tot aanzienlijke overlast en mogelijke vertragingen in reisplannen [1]. ‘Alles zou het weer moeten doen, alle systemen draaien weer zoals normaal’, aldus de woordvoerster van KLM [2]. Klanten die werden getroffen door de storing, kunnen worden geadviseerd contact op te nemen met de klantenservice voor verdere assistentie [GPT].