NS verhelpt storing: actuele info weer zichtbaar
Utrecht, woensdag, 18 december 2024.
Een landelijke storing bij de NS zorgde voor verouderde reisinformatie op borden. Reizigers konden actuele tijden alleen via de app of website zien. De storing is inmiddels opgelost.
Storing trof hele land
De storing ontstond vandaag rond het middaguur en werd om 14:15 uur verholpen [1]. Tijdens de storing toonden de digitale informatieborden op stations verouderde vertrektijden [1][3]. Reizigers konden wel actuele informatie vinden via de NS-app, website en de traditionele gele vertrekborden [1]. De NS heeft haar excuses aangeboden aan gedupeerde reizigers, maar de precieze oorzaak van de storing is nog niet bekend [1].
Storingen geen uitzondering
Uit statistieken blijkt dat storingen bij de NS regelmatig voorkomen. Tussen 2011 en vandaag zijn er maar liefst 55.847 storingen geregistreerd [2]. Dat komt neer op gemiddeld 11 storingen per dag [2]. De gemiddelde duur van een storing is 2 uur en 38 minuten [2]. Het drukste traject qua storingen is Amsterdam Centraal - Schiphol Airport, met 2.556 storingen in de afgelopen jaren [2].
Advies voor reizigers
De NS raadt reizigers aan om bij twijfel over vertrektijden altijd de NS-app of website te raadplegen [1][3]. Deze digitale kanalen worden direct bijgewerkt met de meest actuele reisinformatie [GPT]. Ook de gele vertrekborden op de stations blijven een betrouwbare informatiebron tijdens systeemstoringen [1].