Van Speelgoedkassa naar Echt: Jeroen's Supermarktdroom bij Albert Heijn

Amsterdam, donderdag, 4 september 2025.
Jeroen van Koningsbrugge wordt het nieuwe gezicht van Albert Heijn als supermarktmanager Daan. Met een persoonlijk verhaal dat rechtstreeks uit zijn jeugd komt - zijn vader was ook supermarktmanager - stapt hij in de voetsporen van zijn eigen familiegeschiedenis. Van Koningsbrugge brengt humor en authenticiteit naar de campagne, terwijl hij tegelijkertijd de spaaractie ‘Begin je eigen winkeltje’ introduceert, waarbij kinderen kunnen meespelen met 40 mini-producten en een echte mini-handscanner.
Jeroen van Koningsbrugge wordt nieuw gezicht Albert Heijn
Jeroen van Koningsbrugge stapt in de voetsporen van zijn vader als nieuwe supermarktmanager Daan bij Albert Heijn [1][2]. Hij vervangt Ilse, die de afgelopen zes jaar het gezicht was van de supermarktketen [3]. Van Koningsbrugge’s persoonlijk verhaal is bijzonder: als zoon van een Albert Heijn-supermarktmanager speelde hij vroeger al winkeltje en droomde hij ervan ooit zelf supermarktmanager te worden [2].
Campagne met persoonlijk tintje
De marketingdirecteur Johan van der Zanden benadrukt dat ze bewust op zoek waren naar een authentieke kandidaat die humor en lichtheid kan brengen [4]. In de eerste commercial zijn Ilse en Daan nog samen te zien, maar zodra ‘supermarktmanager’ wordt geroepen, blijkt het Daan te zijn [5]. Van Koningsbrugge zal ook centraal staan in de kerstcommercial later dit jaar [3].
Spaaractie ‘Begin je eigen winkeltje’
Tegelijkertijd met de campagne lanceert Albert Heijn een landelijke spaaractie waarbij klanten van 8 tot 28 september kunnen sparen voor 40 mini-producten [2]. De mini’s komen met een handscanner vol quizvragen en winkelgeluiden, volledig gemaakt in Nederland en recyclebaar [2]. Albert Heijn organiseert zelfs ruilmiddagen waar kinderen dubbele mini’s kunnen uitwisselen en een supermarktmanagerdiploma kunnen behalen [2].