Laatste nieuws in bijtelling

vanaf 1 juli wordt je jonge oldtimer opeens een stuk duurder – dit moet je weten

vanaf 1 juli wordt je jonge oldtimer opeens een stuk duurder – dit moet je weten

Den Haag, dinsdag, 23 juni 2026.
Per 1 juli 2026 gaat de belasting voor youngtimers flink omhoog. Auto’s jonger dan 25 jaar vallen vanaf dan niet meer onder de gunstige regeling. Zakelijke rijders betalen straks 35 procent bijtelling in plaats van het lagere tarief. De overheid wil hiermee misbruik tegengaan en de markt voor echte oldtimers stimuleren. Voor veel ondernemers betekent dit een fikse kostenstijging, vooral als ze een relatief nieuwe auto privé gebruiken voor hun bedrijf. De Tweede Kamer onderzoekt nog of de overgang soepeler kan, maar voorlopig staat de wijziging vast. Heb je een jonge oldtimer op de zaak staan? Dan is het slim om nu al na te denken over de gevolgen. De greentimerregeling voor elektrische auto’s zou een alternatief kunnen bieden, maar dat besluit valt pas in augustus.