Laatste nieuws in radiopresentatoren

radio 2 verliest zijn ochtendkoningen: roodbeen en kijk in de vegte stappen over naar radio 10

radio 2 verliest zijn ochtendkoningen: roodbeen en kijk in de vegte stappen over naar radio 10

Amsterdam, maandag, 22 juni 2026.
Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte ruilen na acht jaar NPO Radio 2 in voor Radio 10. Vanaf 1 september nemen ze de ochtendshow over van Gordon en Froukje de Both. Het duo won twee keer de Gouden RadioRing en trekt dagelijks honderdduizenden luisteraars. Hun vertrek is een klap voor Radio 2, maar een enorme boost voor Radio 10. Roodbeen wordt ook radio-directeur bij de commerciële zender. Gordon twijfelt al maanden over zijn ochtendshow. Hij noemde het vroege opstaan ‘niet te doen’. De overstap is officieel bevestigd door BNNVARA en Talpa. Luisteraars kunnen het duo nog tot 24 juli horen op Radio 2. Daarna begint hun nieuwe avontuur.